Τρίτη 3 Μαρτίου 2020

Οι γονείς μου, οι δάσκαλοί μου




Οι γονείς μου.
Μου έμαθαν να αγαπώ τους ανθρώπους. Όπως ένα μικρό παιδί.
Μου έμαθαν να αγαπώ τα ζώα. Δεν έχουν κακία μέσα τους.
Μου έμαθαν να αγαπώ την φύση. Είμαστε μέρος της.

Μου έμαθαν να είμαι ειλικρινής. Γιατί ο ψεύτης πάντα πιάνεται.
Μου έδειξαν τι είναι σωστό και τι λάθος.
Μου έδειξαν το καλό και το κακό.
Μου έμαθαν να εμπιστεύομαι.
Αλλά μου έμαθαν να έχω και κριτική σκέψη όμως. Γιατί πάντα πρέπει να έχεις φίλτρα μέσα σου.
Με έκαναν πολεμίστρια. Χωρίς όπλα.
Μου έδωσαν φως. Έτσι απλόχερα.
Μου έδωσαν δύναμη. Να αντιμετωπίζω κάθε στραβό και να προχωράω παρακάτω.
Μου έδωσαν χαμόγελο. Για να το μοιράζω χωρίς δεύτερη σκέψη, σε όλους ανεξαιρέτως.
Μου έδωσαν όνειρα. Για να μπορώ να τα κυνηγάω.
Μου έδωσαν πείσμα. Για να μην το βάζω κάτω.
Μου έδειξαν το φιλότιμο. Χωρίς όμως να αφήνω να με πατάνε κάτω.
Μου έδειξαν την αξία μου. Χωρίς να καβαλάω το καλάμι.
Μου έμαθαν να είμαι ανεξάρτητη. Και αυτό είναι μεγάλη νίκη.
Μου έδειξαν την αξιοπρέπεια.
Μου έμαθαν να αποχωρώ όταν έρθει η ώρα μου. Δεν μένουν όλα για πάντα.
Μου έμαθαν να δέχομαι το όχι ως απάντηση. Δεν μπορώ να τα έχω όλα.
Μου έμαθαν να μην ενοχλώ τους άλλους.
Μου έμαθαν να υπερασπίζομαι τον εαυτό μου. Κάποιοι δεν έμαθαν να μην ενοχλούν.
Μου έμαθαν να σέβομαι. Τους ανθρώπους, τα ζώα, την φύση, τον εαυτό μου.
Μου έμαθαν πως δεν χρειάζεται να ακολουθήσω το κοπάδι για να πετύχω. Και αργήσω, δεν πειράζει.
Μου έδειξαν τον Γαλαξία. Μου είπαν εδώ ζούμε. Πάνω σε έναν κόκκο άμμου με νερό.
Μου έδειξαν την Γη. Μου είπαν εδώ ζούμε. Δεν έχει σημασία που ακριβώς. Ούτως ή άλλως είμαστε πολύ μικροί.
Μου έδωσαν μουσική. Για να στροβιλίζομαι μαζί της.
Μου έδωσαν χρώματα. Για να μπορώ να χρωματίζω όπως μου αρέσει τον κόσμο μου.
Μου έδωσαν ενσυναίσθηση. Για να μπορώ να μπαίνω στη θέση των άλλων ανθρώπων, να τους νιώθω.

Μεγάλωσα.
Ένιωσα τον πόνο τους και την χαρά τους.
Τους χαμογέλασα.
Τους έδωσα πίσω όλη μου την αγάπη.
Τους εκμυστηρεύτηκα την αλήθεια μου.
Τους εμπιστεύτηκα.
Τους χαμογέλασα.
Έβγαλα το όπλο μου, το φως μου.
Τους χαμογέλασα.
Τους έδειξα την μελωδία  μου, μπλεγμένη με τα χρώματά μου.
Τους χαμογέλασα.
Τους έδειξα τα όνειρά μου.
Τους χαμογέλασα.
Τους έδειξα τα γόνατά μου, όταν έπεσα.
Τους χαμογέλασα.
Τους έδειξα την δύναμή μου και το πείσμα μου, όταν σηκώθηκα.
Τους χαμογέλασα.
Τους έδειξα την ανεξαρτησία μου.
Τους χαμογέλασα.
Τους έδειξα το φιλότιμο μου.
Τους έδειξα όμως πως δεν μπορεί να με πατήσει κανείς.
Τους χαμογέλασα.
Τους έδειξα το κοπάδι, μακριά από εμένα.
Τους χαμογέλασα.
Τους έδειξα πως μπορώ να ζήσω μόνη μου.
Τους χαμογέλασα.
Τους είπα πως θα φύγω μακριά, ήρθε η ώρα μου.
Μου χαμογέλασαν.
Να πας εκεί που είσαι ευτυχισμένη παιδί μου.









Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου